PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA HLAVNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ VYSOČINA PRAHA STREDOČESKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ JIHOČESKÝ KRAJ PLZEŇSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ

ENCYKLOPEDIE FoS
Základní informace o FoS ČR
Adresář FoS
Partneři FoS
Folklorní festivaly FoS ČR
Folklorní soubory FoS ČR
Folklorní materiály
Folklorní projekty
Folklor a media
KALENDÁŘ FOLKLORU
Folklorní akce a lidové umění
Festivaly FoS ČR
ZAHRANIČNÍ AKTIVITY FoS
Zahraniční aktivity
Zahraniční festivaly
Výměny a nabídky
Kolečka a půlkolečka
AKTUALITY A ZPRÁVY
Aktuality, novinky, zprávy, ...
Poskytované dotace
Archiv článků
FOLKLOR A TRADICE
Časopis Folklor
Folklor a lidové tradice v ČR
Etnografické členění ČR
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla
Kroje a lidové oblečení
SLUŽBY
Vyhledávací centrum
Pro registrované

Časopis FOLKLOR


DOPORUČUJEME
Zpíváme pro radost
 
 

320 Bohumín - Český Těšín - Mosty u Jablunkova (Čadca) [ Železniční trať ]

První úsek trati z Bohumína do Petrovic u Karviné byl zprovozněn roku 1855 jako Severní dráha císaře Ferdinanda. V roce 1867 začala stavba Košicko-bohumínské dráhy a v roce 1869 byl do provozu uveden úsek Bohumín – Těšín. Ten však nevedl v současné trase, ale z Bohumína vedl na jih přes Rychvald a Orlovou a do současné trasy se napojoval před Loukami. Zbytek trati z Těšína na Slovensko byl uveden do provozu v roce 1871. Trať byla vybudována jako jednokolejná, což však brzy přestalo stačit provozu, a proto již 4. prosince 1898 byla dokončena výstavba druhé koleje v úseku Jablunkov – Čadca. Výjimkou byl Jablunkovský tunel, který zůstal jednokolejný. Z Těšína do Jablunkova byla druhá kolej dokončena v roce 1907 a zdvojkolejnění zbylé části do Bohumína proběhlo v roce 1915. 31. ledna 1917 byl zprovozněn i druhý Jablunkovský tunel. V roce 1963 byla postavena přeložka tratě z Louk nad Olší do Dětmarovic a o rok později, v roce 1964, byla trať postupně elektrizována stejnosměrnou napájecí soustavou 3000 V. V roce 1993 se trať, rozdělením Československa, stala mezistátní (zdroj).

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ


Typ záznamu: Železniční trať
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 15, 06.12.2021 v 17:26 hodin

Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA