PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA HLAVNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ VYSOČINA PRAHA STREDOČESKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ JIHOČESKÝ KRAJ PLZEŇSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ

ENCYKLOPEDIE FoS
Základní informace o FoS ČR
Adresář FoS
Partneři FoS
Folklorní festivaly FoS ČR
Folklorní soubory FoS ČR
Folklorní materiály
Folklorní projekty
Folklor a media
KALENDÁŘ FOLKLORU
Folklorní akce a lidové umění
Festivaly FoS ČR
ZAHRANIČNÍ AKTIVITY FoS
Zahraniční aktivity
Zahraniční festivaly
Výměny a nabídky
Kolečka a půlkolečka
AKTUALITY A ZPRÁVY
Aktuality, novinky, zprávy, ...
Poskytované dotace
Archiv článků
FOLKLOR A TRADICE
Časopis Folklor
Folklor a lidové tradice v ČR
Etnografické členění ČR
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla
Kroje a lidové oblečení
SLUŽBY
Vyhledávací centrum
Pro registrované

Časopis FOLKLOR


DOPORUČUJEME
Zpíváme pro radost
 
 

063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov - Libáň - Kopidlno [ Železniční trať ]

Železniční trať Bakov nad Jizerou – Kopidlno je jednokolejná regionální dráha. V jízdním řádu pro cestující je úsek, na němž byla jako poslední provozována osobní doprava, označen číslem 063. Trať vede z Bakova nad Jizerou do Kopidlna přes odbočku Zálučí, Dolní Bousov, Dětenice, Libáň a odbočku Kamensko. Na trati není provozována pravidelná osobní doprava, poslední pravidelné vlaky zde jezdily 31. října 2021.

Úsek Kopidlno–Libáň

Na úsek Kopidlno–Libáň byl kromě jiných drah 9. května 1881 vydán list povolení Františka Josefa Prvního, kterým byla oficiálně povolena výstavba a užívání tohoto úseku včetně provozování dopravy na něm. Mělo se jednat o lokomotivní regionální dráhu o standardním rozchodu 1 435 mm, koncesionáři se zavázali k okamžitému zahájení stavby a jejímu dokončení nejpozději 1. září 1882, po čemž mělo následovat zahájení pravidelného provozu. Dráhu vlastnila společnost České obchodní dráhy od března 1882 až do svého zestátnění 1. 1. 1908.

Úsek Libáň–Bakov

Listina o koncesi ze dne 17. května 1882 byla vydána ke stavbě a provozování lokomotivní železnice, která měla být zřízena jako místní dráha o standardním rozchodu, ze stanice Libáň přes Dětenice a Dolní Bousov do Bakova nad Jizerou. Koncesionář se zavázal, že okamžitě zahájí výstavbu tohoto úseku, a že nejdéle rok od zahájení stavby stavbu dokončí a započne pravidelný provoz. Dráhu vlastnila společnost České obchodní dráhy od července 1883 až do svého zestátnění 1. 1. 1908. [zdroj]

Na co zírá mašinfíra - viz http://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/na-co-zira-masinfira-trat-063-kopidlno-dolni-bousov-azd-praha-detenice.A200610_102640_po-cesku_vrja

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

  • 0.00 km Bakov nad Jizerou [ Železniční stanice ] [gps], 220.00 m.n.m.
  • 1.00 km Bakov nad Jizerou město [ Železniční stanice ] [gps], 225.00 m.n.m.
  • 5.00 km Buda [ Železniční stanice ] [gps], 225.00 m.n.m.
  • 7.00 km Kněžmost [ Železniční stanice ] [gps], 230.00 m.n.m.
  • 10.00 km Lítkovice [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 13.00 km Obrubce [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 18.00 km Dolní Bousov [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 23.00 km Řítonice [ Železniční stanice ] [gps], 260.00 m.n.m.
  • 24.00 km Domousnice [ Železniční stanice ] [gps], 270.00 m.n.m.
  • 26.00 km Rabakov [ Železniční stanice ] [gps], 250.00 m.n.m.
  • 29.00 km Rokytňany [ Železniční stanice ] [gps], 230.00 m.n.m.
  • 31.00 km Osenice [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 32.00 km Dětenice [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 36.00 km Libáň [ Železniční stanice ] [gps], 220.00 m.n.m.
  • 38.00 km Ledkov [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 41.00 km Kopidlno [ Železniční stanice ] [gps], 220.00 m.n.m.

UMÍSTĚNÍ


Typ záznamu: Železniční trať
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 09.01.2022 v 16:40 hodin

Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA