PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA HLAVNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ VYSOČINA PRAHA STREDOČESKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ JIHOČESKÝ KRAJ PLZEŇSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ



DOPORUČUJEME
Zpíváme pro radost
 
 

093 Kralupy nad Vltavou - Kladno [ Железнодорожная линия ]

Železniční trať Kralupy nad Vltavou – Kladno (v jízdním řádu pro cestující označená číslem 093) je jednokolejná trať, část celostátní dráhy, spojující města Kralupy nad Vltavou a Kladno ve Středočeském kraji. V dolním úseku trať sleduje údolí Zákolanského potoka, od Zákolan po Brandýsek vystupuje po stráni údolí potoka Týneckého. U vzniku této dráhy stála především potřeba dopravy uhlí a železa z bouřlivě se rozvíjejících kladenských dolů a hutí. Spodek trati tak byl od počátku dokonce velkoryse budován pro dvoukolejný provoz. K položení druhé koleje však nakonec nikdy nedošlo a původní záměr už připomínají jen náspy a propustky dvojnásobné šíře. V roce 1855 byl nejprve zahájen zkušební provoz na Kladensku, v roce 1856 zahájen pravidelný provoz nákladní a později osobní dopravy až do Kralup. Původně byla trať na horním konci ukončena ve stanici Staré Kladno (u železáren pod městem, poblíž dnešní křižovatky ulic Průmyslová a Dubská). Odtud z druhé strany navazovaly koleje Kladensko-nučické dráhy, stoupající serpentinami přes Sítenské údolí do stanice Vejhybka (dnešní stanice Kladno). Zhruba současné podoby nabyla trať roku 1872, kdy byla trať z Kralup doplněna o spojku Kladno – Kladno-Dubí (tj. úsek přes Kladno-Ostrovec), která nahradila původní úsek přes Staré Kladno, ze kterého se stala vlečka. [zdroj]

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ


AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 13.12.2021 v 12:42 hodin

Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA