PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA HLAVNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ VYSOČINA PRAHA STREDOČESKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ JIHOČESKÝ KRAJ PLZEŇSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ

ENCYKLOPEDIE FoS
Základní informace o FoS ČR
Adresář FoS
Partneři FoS
Folklorní festivaly FoS ČR
Folklorní soubory FoS ČR
Folklorní materiály
Folklorní projekty
Folklor a media
KALENDÁŘ FOLKLORU
Folklorní akce a lidové umění
Festivaly FoS ČR
ZAHRANIČNÍ AKTIVITY FoS
Zahraniční aktivity
Zahraniční festivaly
Výměny a nabídky
Kolečka a půlkolečka
AKTUALITY A ZPRÁVY
Aktuality, novinky, zprávy, ...
Poskytované dotace
Archiv článků
FOLKLOR A TRADICE
Časopis Folklor
Folklor a lidové tradice v ČR
Etnografické členění ČR
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla
Kroje a lidové oblečení
SLUŽBY
Vyhledávací centrum
Pro registrované

Časopis FOLKLOR


DOPORUČUJEME
Zpíváme pro radost
 
 

Jak se (h)ladí housle

Časopis Folklor 5/04
Ke svým padesátinám vydal Vojenský umělecký soubor Ondráš Brno svoje další CD, které je živým záznamem premiérového koncertu v kouzelném Mahenově divadle v Brně. Výběr dvanácti skladeb koncertu, který se uskutečnil 28. září 2003, dává možnost posoudit reprodukční um Orchestru lidových nástrojů souboru Ondráš, umocněný dovedností a citem vlastních i hostujících sólistů a primášů, jako je výborný Aleš Smutný, lyrický Jiří Crha, stylový František Koráb, virtuózní Miroslav Hlosta, dobře hrající a zpívající Antonín Bukovský. Připojíme-li k tomu půvabný zpěv Veroniky Ulmanové, jejího pěveckého partnera Aleše Smutného, mužný projev Jana Zaviačiče i Františka Korába, nezdolný temperament Natálie Velšmídové, dovednost tarogatisty Jaroslava Čajky i elán a pečlivost Michala Gani a Michala Ševčíka, pochopíme úspěch tohoto koncertu. Je třeba se zmínit o výborných cimbalistech Martině Krigovské a Antonínu Horehleďovi. Bylo by prospěšné, ale dlouhé, hodnotit kvalitní výkony a uvést souhrn jmen celého orchestru - dalších houslistů, violistů, basistů. Na úspěchu se podílí i kvalitní violončelista Róbert Lacko i klarinetista Martin Ventrča a mnoho dalších.
U hudebních úprav bych uvedl zejména stylově valašské číslo Popovská muzika Jana Rokyty i jeho strhující Szék, kde se zaskvěl houslista M. Hlosta, i Kurucké nálady, dále neobyčejně půvabnou úpravu starodávného A v tej naši zahrodce... Jana Maliny, působivou úpravu Jiřího Plocka Andre krčma gejlom ve zpracování Antonína Špačka i výbornou úpravu Jana Zaviačiče Divácká dědina, stejně tak úpravy Aleše Smutného Oj, jakos ty milý... a V kopčianskom rybníčku... Z nových autorů zdůrazňuji vynikající Sikulský verbuňk v talentovaném zpracování Lubomíra Graffeho, ten dobře vychází z autentické předlohy i velmi aplaudované programové číslo Róberta Lacka Po olašsky, s neobyčejným stylovým romským scatováním a zpěvem Michala Ševčíka i jemu se přibližující věrohodný zpěv Michaly Vaďurové. Pozornost si zasluhuje i hudebně dravá úprava Kod si ja zazpívám... Antonína Bukovského.
Tento výtečný koncert s námětem a v dramaturgii Jiřího Machače byl snímán živě v dobré kvalitě Zbyňkem Perlou a Antonínem Špačkem i Petrem Dvořákem ve spolupráci s pracovníky Mahenova divadla Brno a je věnován i 80. výročí Českého rozhlasu. Produkce Čestmír Komárek, grafická úprava Lenka Gajdová. Distribuce Folklorní sdružení Jánošík.
Když poslechneš toto zajímavé dílo, pochopíš, že jde o obohacení a pohlazení tvé duše.

Jaroslav Jurášek

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

DALŠÍ INFORMACE: Folklorní sdružení ČR
Zveřejněno 16.09.2004 v 11:18 hodin

Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA