PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA HLAVNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ VYSOČINA PRAHA STREDOČESKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ JIHOČESKÝ KRAJ PLZEŇSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ

ENCYKLOPEDIE FoS
Základní informace o FoS ČR
Adresář FoS
Partneři FoS
Folklorní festivaly FoS ČR
Folklorní soubory FoS ČR
Folklorní materiály
Folklorní projekty
Folklor a media
KALENDÁŘ FOLKLORU
Folklorní akce a lidové umění
Festivaly FoS ČR
ZAHRANIČNÍ AKTIVITY FoS
Zahraniční aktivity
Zahraniční festivaly
Výměny a nabídky
Kolečka a půlkolečka
AKTUALITY A ZPRÁVY
Aktuality, novinky, zprávy, ...
Poskytované dotace
Archiv článků
FOLKLOR A TRADICE
Časopis Folklor
Folklor a lidové tradice v ČR
Etnografické členění ČR
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla
Kroje a lidové oblečení
SLUŽBY
Vyhledávací centrum
Pro registrované

Časopis FOLKLOR


DOPORUČUJEME
Zpíváme pro radost
 
 

Tiskové zprávy a články

Jednoduchý tip, jak zkrátit cestu do Krnova na polovinu.

Podle autobusového jízdního řádu jsou Slezské Rudoltice od Krnova po silnici vzdáleny přes třicet kilometrů. Přitom vzdušnou čarou přes Polsko je to sotva patnáct kilometrů.
Majitelé terénních aut si už dnes dokážou cestu ze Slezských Rudoltic do Krnova zkrátit na polovinu polnimi cestami a přes výběžek Polské republiky.
Schengenský prostor bez hranic otevřel nové možnosti, jak cestu Slezské Rudoltice -Krnov zkrátit na polovinu. Slezské Rudoltice plánují obnovení dvou silniček přes polské obce Rowne a Pielgrzymow.
Pokud se to povede a cesty do Krnova se zkrátí na polovinu, otevřou se úplně nové možnosti rozvoje celého regionu Osoblažská. Například pro nezaměstnané bude daleko výhodnější dojíždět za prací do Krnova a Krnováky bude zase daleko víc lákat rekreace na klidném Osoblažsku.
Klíčovým bodem tohoto záměru jsou zapomenuté mosty přes hraniční potok. Tyto mosty hned po válce zatarasily železné závory, které zmizely až v Schengenském prostoru bez hranic.
"Netrpělivě sledujeme, jak se vyvíjí jednáni mezi Českem a Polskem o přeshraničních mostech. Až doteď je ni kdo nepotřeboval, v podstatě bylo jedno, jestli spadnou nebo ne, takže se o ně ani naše státy nezajímaly. V Schengenu najednou mají mosty strategický význam pro další rozvoj pohraničních obcí a pro infrastrukturu pohraničních regionů. Už tu mám pořádně tlustou složku dokumentů o tom, jak se Česko a Polsko pořád nedokážou dohodnout, kdo bude ty zapomenuté mosty vlastnit a starat se o jejich opravy. Zatím to vypadá, že se bude jednat ještě hodně dlouho," povzdechla si starostka Slezských Rudoltic Martina Jalamasová.
První zkratka do Krnova přes Rowne by měla být pokračováním cesty, která vede kolem rudoltických statků kolmo na pelhřimovskou silnici. Druhá by měla navázat na most u zámku v polských Pielgrzymowech.
"Pozemek, po kterém vede polní cesta od pelhřimovské silničky k mostu na Rowne, patří Rusínu. Proto Rudoltice a Rusín spolu uzavřely smlouvu o partnerství, abychom mohli společně usilovat o přeměnu této polňačky na asfaltku. Využití mostu v Pelhřimovech se trochu komplikuje, protože pozemky u hranic patří pozemkovému fondu, ale naštěstí se dá trasa trochu upravit, aby cesta vedla po obecních pozemcích," dodala Martina Jalamasová.
Zatím není jasné, jaký osud čeká krajskou silnici III. třídy z Piskořova přes Pelhřimovy do Hrozové a Slezských Rudoltic.
Tato silnice patří ke kuriozitám Osoblažská. Neznalé řidiče, kteří si podle mapy chtějí tudy zkrátit cestu, čeká jedno překvapení za druhým. Za Piskořovem končí asfalt a pokračuje se po makadamu. Za makadamem se silnice mění v bahnitou či prašnou polní cestu, rozježděnou zemědělskou technikou. Osobní auta tento několikakilometrový úsek jezdí téměř krokem a kličkují mezi výmoly. Udržba komunikace je minimální, takže o silnici se jedná už jen podle mapy.
"Snadno tam vjedou hlavně řidiči, kteří pracují s navigaci, ale občas i ti s automapou. Jednou tam dokonce zajel těžký kamion, který vezl zboží do Slezských Rudoltic. Roztrhal si autoplachtu, přestože jel několik hodin krokem. Jakmile tam jednou kamion odbočí, už se nemůže vytočit. Je v pasti, ze které není úniku. Záludné je, že kolem hranic není signál mobilních operátorů, takže si řidič ani nepřivolá pomoc," popsala specifika této silnice starostka Slezských Rudoltic Martina Jalamasová, která doufá, že kraj zamítne úvahy o vyškrtnutí této komunikace ze seznamu silnic III. třídy, aby z se z ní oficiálně stala pomačká, ke které nemá žádné povinnosti.
Krnovské noviny REGION
Fidel Kuba
ze dne 2.června 2009
DALŠÍ INFORMACE: Slezské Rudoltice
Zveřejněno 02.06.2009 v 09:52 hodin

Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA