PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA HLAVNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ VYSOČINA PRAHA STREDOČESKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ JIHOČESKÝ KRAJ PLZEŇSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ

ENCYKLOPEDIE FoS
Základní informace o FoS ČR
Adresář FoS
Partneři FoS
Folklorní festivaly FoS ČR
Folklorní soubory FoS ČR
Folklorní materiály
Folklorní projekty
Folklor a media
KALENDÁŘ FOLKLORU
Folklorní akce a lidové umění
Festivaly FoS ČR
ZAHRANIČNÍ AKTIVITY FoS
Zahraniční aktivity
Zahraniční festivaly
Výměny a nabídky
Kolečka a půlkolečka
AKTUALITY A ZPRÁVY
Aktuality, novinky, zprávy, ...
Poskytované dotace
Archiv článků
FOLKLOR A TRADICE
Časopis Folklor
Folklor a lidové tradice v ČR
Etnografické členění ČR
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla
Kroje a lidové oblečení
SLUŽBY
Vyhledávací centrum
Pro registrované

Časopis FOLKLOR


DOPORUČUJEME
Zpíváme pro radost
 
 

Tiskové zprávy a články

Trať možná prodlouží až do Polska.

Po určitých počátečních problémech, kdy zvláště počasí nepřálo jízdě historického vlaku s otevřenými vagóny, je o letních prázdninách slušný zájem o jízdu historickým vlakem po úzkorozchodné trati z Třemešné do Osoblahy. I z tohoto důvodu chtějí v budoucnu provozovatelé parního vláčku 1.parní úzkorozchodná společnost, začít jezdit se svou atraktivní soupravou až do polských Raclavic.
Zmínění dopravci začínali provozovat parní vláček řízený historickou parní lokomotivou 1.května letošního roku a provoz míní ukončit okolo poloviny měsíce září. Do otevřených vagónů si mohou vzít cestující - příznivci cykloturistiky, i svoje kola a provozovatelé netradiční železnice zařadili do soupravy i vůz s občerstvením, takzvaný Pivní vagón. !Letošní provoz je tak trochu zkušební. Musíme vychytat různé mouchy, zjistit co by cestujícím nejvíce vyhovovalo. Své služby chceme v budoucnu zlepšovat a to i z toho důvodu, že nejsou hned na všechno finance. Provoz tratí je zatím ztrátový a nám prodělek nehradí stát. přesto chceme dopravou pokračovat a rozšířit ji až do polských Raclavic. Člen naší 1.parní úzkorozchodné společnosti Robert Schaffartzik, starosta obce Bohušov. Již kontaktoval zástupce polské státní správy," informoval Jaromír Foltýn, předseda představenstva 1.parní úzkorozchodné společnosti.
Ten také dále potvrdil, že již mají daleko lepší vztahy s Českými drahami, než tomu bylo při provozu zahájení projektu. Žádné větší technické problémy nejsou ani s provozem letité soupravy a zaměstnanci zmíněné firmy plánují zařadit do parního vláčku další historické, tentokrát, ale již uzavřené vozy. Vedení zmíněné společnosti také plánuje rozšíření objektu depa v Osoblaze. "Domnívám se, že provoz úzkorozchodné trati s historickou soupravou má svoji budoucnost. Pro mnohé cestující je totiž atrakcí jen to, když vidí našeho strojvedoucího nakládat uhlí a čerpat vodu do lokomotivy. V příštím roce bychom, ale začali s dopravou až od června, protože letos, v chladném květnu, byl ze začátku o naše služby nižší zájem," dodal Foltýn.
Bruntálský a Krnovský Deník - Krnovský Region
Dne 16. Srpna 2005

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 18.08.2005 v 21:47 hodin

Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA