PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA HLAVNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ VYSOČINA PRAHA STREDOČESKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ JIHOČESKÝ KRAJ PLZEŇSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ

ENCYKLOPEDIE FoS
Základní informace o FoS ČR
Adresář FoS
Partneři FoS
Folklorní festivaly FoS ČR
Folklorní soubory FoS ČR
Folklorní materiály
Folklorní projekty
Folklor a media
KALENDÁŘ FOLKLORU
Folklorní akce a lidové umění
Festivaly FoS ČR
ZAHRANIČNÍ AKTIVITY FoS
Zahraniční aktivity
Zahraniční festivaly
Výměny a nabídky
Kolečka a půlkolečka
AKTUALITY A ZPRÁVY
Aktuality, novinky, zprávy, ...
Poskytované dotace
Archiv článků
FOLKLOR A TRADICE
Časopis Folklor
Folklor a lidové tradice v ČR
Etnografické členění ČR
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla
Kroje a lidové oblečení
SLUŽBY
Vyhledávací centrum
Pro registrované

Časopis FOLKLOR


DOPORUČUJEME
Zpíváme pro radost
 
 

Z tiskových zpráv a článků na území města či obce

Území obce: Osoblaha
Olomoucký podnikatel Martin Tichý letos nechal plošně vykácet hektar předválečných sadů a zahrad v Novém Lese na Osoblažsku. Tento čin vyburcoval iniciativu na zmapování a záchranu původních odrůd ovocných stromů.
[celý text] [Osoblažsko, zveřejněno 08.12.2009]
Historické jízdy na Osoblažce se těší stále větší popularitě, protože organizátoři každou sezónu překvapí něčím novým. Na realizaci některých nápadů už se pracuje, jiné jsou zatím jen ve stadiu úvah.
České dráhy se už pět sezón dělí se Slezskými zemskými dráhami o úzkorozchodnou trať Třemešná - Osoblaha, takzvanou Osoblažsku. České dráhy zde zajišťuji přepravu pasažérů celoročně, Slezské zemské dráhy sem o prázdninách lákají turisty na nostalgické jízdy parních lokomotiv.
V počátcích historických jízd na Osoblažce parní lokomotivy obsluhovali pamětníci, kteří pracovali na železnici už v parní éře. Protože je tato práce fyzicky velmi náročná, je nejvyšší čas zaškolit mladé pomocníky.
Slezské zemské dráhy jezdí o prázdninách po Osoblažce s parním vláčkem už pátou sezónu. Prvním rokem tuto atrakci využilo sotva pět set cestujících, letos jejich počet přesáhl deset tisíc.
Úzkokolejka Osoblažka existuje přes sto let. Od samého počátku železniční inženýři navrhovali prodloužení trati z Osoblahy až do polských Raclawlc. Bohužel, napjaté vztahy mezi rakouskou monarchií a Pruskem tehdy neumožnily propojení realizovat. Schengenský prostor bez hranic oživil dávné sny o mezinárodní...
Lze rozdělit do částí : Poloha, Hranice, Velikost a obyvatelstvo, Národnost, Náboženství, Vodstvo, Horstvo, Klima,
[celý text] [Osoblažsko, zveřejněno 06.08.2009]
V rozmezí několika let slaví mnohé obce na Osoblažsku významná jubilea svého vzniku. Jedná se zpravidla o 700 až 750 let. Nabízí se otázka, proč tomu tak je?
[celý text] [Osoblažsko, zveřejněno 06.08.2009]
V Osoblaze si v sobotu 20. června přijdou na své turisté, hasiči i milovníci železniční historie. Slavit se bude od brzkého rána až do noci a jedna akce bude střídat druhou.
[celý text] [Osoblaha, zveřejněno 16.06.2009]
Velkolepé oslavy 111. výročí existence osoblažské úzkokolejky v sobotu 20. června budou ve znamení parních vlaků. Vlaková souprava tažená funící lokomotivou vyjede už z Krnova. Z Třemešné do Osoblahy bude pokračovat úzkokolejná souprava tažená dvěma parními lokomotivami, což je evropská rarita.
Třetí ročník pochodu Osoblažském Po stopách volavky bílé se uskuteční na Den železnice 20. června. Úzkorozchodná trať z Třemešné do Osoblahy bude tento den slavit tři jedničky neboli 111. výročí uvedení do provozu.
[celý text] [Osoblažsko, zveřejněno 02.06.2009]
Jako na talíři měli ve čtvrtek 21. května naservírovány atrakce Krnovská a Osoblažská polští účastníci seznamovacího výletu. Autobus k nám přivezl z Polska zástupce turistických center, médií, podnikatele v cestovním ruchu i zástupce samospráv a případné investory.
Na známou osoblažskou železniční trať vyjel technický unikát: úzkorozchodná parní lokomotiva Škoda. Je to poslední z pěti exemplářů, které byly vyrobeny před šedesáti lety Škodovkou pro Jugoslávii.
Rumunská parní lokomotiva Resita, která je hlavní letní atrakcí na osoblažské úzkokolejce, dostane příští rok možná rakouskou sestřičku.
Neustrnout a neuspokojit se s dosaženým - to je základ úspěšného podnikání. Po čtvrtém roce provozu výletní vlakové soupravy mají Slezské zemské dráhy, o.p.s. (SZD) už bohaté zkušenosti. Přestože letos byl velký zájem o cestování vláčkem, jeho provoz je stále ztrátový.


Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA